Aktualności

Charytatywne Kulinarne Zawody Dziennikarzy

23 czerwca w Restauracji Vivandier w Warszawie odbyła się druga edycja Charytatywnych Kulinarnych Zawodów Dziennikarzy – Sony. Spotkaniu gotujących dziennikarzy przyświecał szczytny cel pomocy Warszawskiemu Szpitalowi dla Dzieci przy ulicy Kopernika. Zapraszamy na relację.

W zawodach wystartowało dziesięć trzyosobowych drużyn dziennikarskich. Każdy z zespołów miał do dyspozycji takie same produkty z których musiał zaproponować coś wyjątkowego składającego się z dania głównego i deseru. Tym razem zawodnicy stanęli przed nie lada wyzwaniem, gdyż obowiązkowym, podstawowym produktem do przygotowania dania głównego była ryba morska żabnica, nazywana też diabłem morskim, której białe mięso nie przypomina smaku ryby a raczej królika bądź indyka. Obowiązkowo trzeba było użyć także cukinii lub fasolki szparagowej, kolorowej papryki oraz białego wina. Do przygotowania deseru koniecznie trzeba było wykorzystać truskawki, śmietanę i miętę. Czas na wykonanie zadania to tylko 1 godzina.

tomasz_zybert_48

tomasz_zybert_85

Praca i starania zawodników ocenianie były przez jury konkursu w skład którego weszli: Lidia Popiel, Danuta Błażejczyk, Marta Kuligowska, Witold Szmańda, Tomek Woźniak, Grzegorz Łapanowski oraz Agnieszka Jaśkiewicz (Sony). Każdy z jurorów skosztował dania wszystkich drużyn i wystawił ocenę biorąc pod uwagę trzy najważniejsze kryteria: smak, prezentacja oraz trudność wykonania potrawy. Po burzliwych obradach wyłoniono zwycięzców. Jury jednogłośnie zadecydowało, że pierwszą nagrodę w kategorii najlepsze danie główne i deser otrzymał zespół w składzie: Sylwia Walendowska – Majcher (TVN24), Ewelina Kopic (TV Puls) i Andrzej Roszak (RMF FM/TVN). Ten sam zespół został wyróżniony również w kategorii dla najbardziej kreatywnej drużyny, gdyż jako jedyni podali żabnicę na surowo, przygotowali ceviche - surową rybę marynowana w soku z limonki i białego wina, z kolendrą, szalotką i chili.

Na zakończenie wszyscy dziennikarze - drużyny i jury - złożyli swoje podpisy na plakacie pamiątkowym, którzy zostanie zlicytowany a dochód z jego sprzedaży zasili konto szpitala dla dzieci przy ul Kopernika w Warszawie.

 

Więcej na stronie DoradcaSmaku.pl

Więcej aktualności

Zarządzaj plikami cookies